Re: Celeron 500

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Tue 22 Oct 2002 - 10:26:11 MET DST

> Mam plytke Superpower (wiem rzadki model, ale ma te zalete ze jest AT/ATX)
> procesor Celeron 500.
> Na co mocniejszego moge wymienic ten procesor?
> Próbowalem wlozyc Celerona 633, ale nie poszedł.

po 1 - sprawdz na stronie producenta czy wyszedl BIOS z obsluga nowych
steppingow prockow Intela - chodzi o coppermine !
po 2 - na jakim chipsecie ta plyta, jakie najnizsze napiecia dla procka
obsluguje i czy ma mozliwosc przestawiania (zworka czy cus) miedzy trybami
PPGA/FCPGA - rozumiem ze plyta z gniazdem Socket !
po 3 - jezeli jest odpowiedni BIOS i plyta obsluguje odpowiednie napieca
(zeby najnizsze wynosilo przynajmniej 1.8V) im mniejsze tym lepiej a jedyna
przeszkoda jest brak mozliwosci wyboru miedzy trybem PPGA/FCPGA to istnieje
szansa ze procki na jadrze coppermine odpala sie po pewnych przerobkach lub
z odpowiednia przejsciowka (bezpieczniejsze) np PowerLeap Neo-S370 za 80zl
http://www.rosperos.com/oferty/detal.html
po 4 - gdyby okazalo sie ze plyta nie obsluguje napiec nizszych niz 1.8V to
dodatkowo na procku lub na przejsciowce bedzie trzeba wymusic odpowiednie
napiecie przez laczenie pinow (lakierem przewodzacym prad lub cienkim
drucikiem miedzianym poprzez nawiniecie go na odpowiednie piny)
http://www.4max.com.pl/napCPU.htm

IMHO zamiast wydawac kase na ta przejsciowke rozsadniej jest jednak kupic
jakas uzywana plytke np na BX - poczytaj FAQ zeby wiedziec jaka
http://republika.pl/pecetfaq/plyta.htm

pozdrawiam