Re: Plyta pod P4

Autor: Pavlo (Pavlo_at_plusnet.pl)
Data: Mon 21 Oct 2002 - 11:07:11 MET DST

> Jaka plyte polecilibyscie dla procesora P4? (procesor 2.2 lub 2.4 GHz?)
> Jesli chodzi o pamieci to raczej ddr266. Plyta bez wbudowanej grafiki,
> natomiast moze miec zabudowana dzwiekowa (ale niekoniecznie).
> Plyta bez raida. Chodzi o jakas plyte na dluzszy czas - ale tez nie w
> cenie Abit-ow. Na jakim chipsecie (intel, via, sis)?
>

> slash

Ja pracuje na płycie VIA P4PB 400 z PIV 2.4 512 DDR (333Mhz) i RADEONEM
8500.
Zestaw świetnie pracuje. Nie zawiesza się nie ma rzadnych dziwnych restartów
kompa itd.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony.Podejrzewam że przy twoim zestawie np PIV
2.2 i DDR na (266Mhz) też by było ładnie.
Płytka jest dobrze wyposarzona np. AGP x8, FireWire, USB 2.0, kontroler
Raidowy itp...
Obsługuje pamięci 400Mhz :)) Cena też jest niezła bo ok 550zł
Z innych płytek polecał bym ci ASUSA na SISie 648. Np. P4S8X - wyposarzenie
jest podobne tylko że ASUS ma kontroler SATA.
Cena troszkę wyższa ok 750-780 zł
Generalnie moim zdaniem Intel nie ma jeszcze dobrej płytki pod PIV. Niedawno
wyszła kość PE, ale jeszcze nikt jej nie testował więc nie potrafi ci
powiedzieć co to jest za płyta.

Podsumowójąć ASUS SIS 648 P4S8X - stabilna, markowa, dobra płyta.
                        VIA P4PB 400 - stabilna, dobra płyta w niskiej
cenie.

Pavlo