Re: padnięty dysk - co można samemu zrobić?

Autor: Tygrysek (ty-grysek_at_wp.pl.no-spam)
Data: Mon 21 Oct 2002 - 08:11:32 MET DST

| chciałbym sam spróbować coś zrobić. Dysk ten to Fujitsu MPE3136AT i i
nagle
| przestał być widziany przez BIOS. Po załączeniu zasilania silnik krokowy
| próbuje ruszyć (czyć szarpnięcia i słychać stuknięcia w dysku) ale mu się
| nie udaje. Zastanawiam się nad samodzielną wymianą elektroniki (jak znajdę
| gdzieś taki sam dysk) - czy nie jest to zbyt ryzykowne. Czy jesli wsadzę
| elektronikę od takiego samego modelu dysku to nic więcej się nie zepsuje?

Zła wiadomość: to raczej nie elektronika padła... To coś w układzie
głowice - talerze. Obawiam się, że tylko sepcjalistyczny serwis pomoże. Ale
kilka razy zdarzyło mi się, że za którymś razem tak uszkodzony dysk na
chwilę odpalił. Chwila ta była na tyle długa, że udało mi się zgrać dane :-)
Możesz próbować. Odpalaj ze sprawnym dyskiem bootowalnym - ten padnięty jako
drugi. Acha - pradpopodobieństwo odpalenia takiego dysku maleje wraz z
liczbą prób dokonania tego :-(

Tygrysek

--
Zapraszam na   http://strony.wp.pl/wp/taurus-ui/
Do pobrania kilka bezpłatnych programów: