Błąd FDD a przerwanie 24 - o co chodzi?

Autor: Godryk (attention-spamtrap-here.real-address-in-sig_at_idefix.koti.pl)
Data: Sun 20 Oct 2002 - 22:57:37 MET DST

Cześć wszystkim,

Od ok. dwóch tygodni nie mogę normalnie korzystać z napędów dyskietek.
Komputerek działa pod W95. Mam łącze ISDN z modemem Aethra NT-IP, a jako
drugi modem - Conexant Cobra 56K (pracuje jako faks, podłączony do drugiego
wyjścia z Aethry). I mniej więcej od chwili instalacji tegoż modemu jako
faksu prxy próbie czytania lub zapisu na dyskietkę wiesza mi się system.

O tyle dziwnie to wygląda, że przy korzystaniu z Eksploratora wiesza się
całkiem (restart przyciskiem - nawet Ctrl-Alt-Del nie działa), przy
korzystaniu z WinCommandera wiesza się na kilkadziesiąt sekund i wraca (na
chwilę gubi wskaźnik myszy), a przy odczycie obrzków z dyskietki w ACDSee
bez większego problemu, tyle że z opóźnieniem, wczytuje wszystko (natomiast
nagrywanie wywala niebieski ekran nt. błędu stacji dysków, ale bez
precyzowania, o co chodzi).

Przy okazji instalowania faksmodemu włączyłem obsługę myszy PS/2, bo
musiałem zainstalować modemy na róznych przerwaniach (początkowo Conexant
nie dał się zainstalować na COM3 z myszą na COM1, a przy próbie instalacji
jako COM4 - z Aethrą na COM2 - skończyło się ponowną instalacją systemu).
Musiałem do zainstalowania faksmodemu specjalnie pożyczyć mysz PS/2, ale po
pomyślnym zainstalowaniu okazało się, że zwykła mysz też działa. Obecnie
Aethra jest na COM2, Conexant na COM3, a zwykła myszka szeregowa normalnie
na COM1.

Zacząłem testować napędy dyskietek (dwa, bo początkowo myślałem, że to
napęd się popsuł, i dokupiłem drugi). Okazało się, ze po przejściu do trybu
MS-DOS wypisuje przy próbie kopiowania (copy c:\cos.tam a:), że błąd
przerwania 24. Niezależnie od tego, czy używam a:, czy b:. Natomiast po
starcie z dyskietki systemowej bez problemu działają oba napędy - więc to
chyba coś ze sterownikami Windows...

I co z tym teraz zrobić? Czy to może być wina zmiany ustawień myszy na
PS/2, czy sterowników faksmodemu? A może jednak skorzystać z myszy PS/2?
Co właściwie korzysta z tego przerwania 24 i do czego? Nie za bardzo mogę w
tej chwili wszystko przeinstalowywać - póki co, dyskietki działają w
MS-DOS, więc jakoś sobie radzę.

Jeśli ktoś ma pomysł, co to może być, będę wdzięczny za pomoc.

--
/godryk/ : /godryk/at/idefix,koti,pl/ : /tomek marcinkowski/
***** Uwolnić stałe fizyczne ! *****