Re: bios - bin

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Sun 20 Oct 2002 - 21:00:08 MET DST

Hej
Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <rafal_at_raf256.com> napisał w wiadomości
> Mam plik .bin zawierający update biosa, w jaki sposób mogę go teraz
> zainstalować ?

Jesli jestes na tym etapie znajomości kompa to zastanów sie czy wogóle
chcesz to robic. Kazdy błąd przy wgrywaniu BIOSu praktycznie oznacza wizyte
w serwisie. generalnie nie warto zmieniac BIOSa tylko po to by miec nowszy,
jesli wszystko dziala OK. Chyba ze masz problemy z czyms np. duzym dyskiem
czy cos, to wypadaloby zmienic.
Ja osobiscie jestem zdania ze kazdy ma prawo do popełniania błedów na wlasny
rachunek. A więc jesli koniecznie chcesz to zrobic to:
-razem z BIOSem był zapewne do ściągnięcia program do jego instalacji.
Sądząc po końcówce .bin bios jest Awarda wiec potrzebny jest program
AwardFlash. Ma on wiele wersji i niekiedy konkretny bios "lubi się" tylko z
konkretną wersją albo np. "ne starsżą niż..." albo "nie nowszą...".
Zazwyczaj dostawca BIOSa uprzedza o tym. Jesli nie uprzedza to lepiej jakąs
nową.
- wszyscy zalecają by robic to spod "gołego" DOSa; osobiscie zdarzalo mi sie
tez flashować spod windows w trybie "tylko wiersz poleceń" i nic sie nie
zepsulo.
- a więc trzeba przygotowac dyskietkę bootującą DOSa i dograć na niej ów
BIOS (cośtam.bin) oraz program AwardFlash (Awdflashxxxalbocośtam.exe)
-uruchomoć komputer z owej dyskietki i odpalic awardflash exe czy jak mu tam
będzie. Konkretny wygląd okienka programu zalezy od wersji wiec to co dalej
nie musi sie juz dokładnie zgadzac z tym co bedzie u ciebie. On najpierw
bedzie pytal czy zachowac stary BIOS (najlepiej tak, pod nazwą np.
stary.bin) następnie jaki bios wgrac (podać nazwe cośtam.bin). mozliwe tez
ze sam znajdzie nowy bios i tylko zapyta o potwiedzenie Następnie bedzie
pewnie takie okno postępu 0...100%. I juz. Kiedy program skonczy i bedzie
widac znak wiersza polecen, zresetuj komputer i już. Nowe Awdflash chyba
zresztą same robią reset jak skończą.
Powtarzam: jesli wgrasz nieodpowiedni bios (chociaz z reguly program na to
nie pozwoli), jesli zresetujesz przed zakonczeniem flashowania, jesli w
trakcie wystąpi brak prądu w sieci... to najprawdopodobniej komp sie juz
wiecej nie uruchomi i konieczne bedzie serwisowanie płyty głównej.
Powodzenia!
Speedy