Re: SCSI czy IDE

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Sat 19 Oct 2002 - 11:37:41 MET DST

"Arti" napisal(la) dnia 2002-10-18 22:17, te oto slowa:

> No ale jak bardzo stracę na wydajności? Czy opłaca sie płacić prawie
> 10 razy
> więcej?
> Jeśli teraz ludzie pracują metodą "wrzuć mi to na pulpit"? I sa
> szczęśliwi?

Jezeli jestes juz zdecydowany na napedy ATA, hmm to dlaczego zadajesz
pytanie w stylu "IDE czy SCSI" - to tylko _pozywka_ dla .... :-)

SCSI idealnie nadaje sie do systemow o duzej _obciazalnosci_ (spora
liczba operacji I/O) i _niezawodnosci_ (w cene napedu SCSI w kalkulowana
jest jego mniejsza awaryjnosc i dluzsza gwarancja).

Tam, gdzie liczy sie "pojemnosc", ATA ze wzgledu na cene jednostkowa 1
MB (no powiedzmy 1 GB) jest _bezkonkurencyjny_.

P.S.
Twoja firma jest niewielka, IMHO zainwestuj lepiej w drozsza maciez (w
pelni sprzetowa, "buforowana" z RAID 5 np. FastTrak SX4000).

W polaczeniu z tanimi i pojemnymi dyskami ATA (np. Maxtor D540X)
osiagniesz przyzwoita wydajnosc i dosc wysoki poziom bezpieczenstwa
skladawanych danych.

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"