Re: płyta K7VZA ?

Autor: Arek Wolowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Sat 19 Oct 2002 - 00:36:23 MET DST

Witam.
Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał(a):
> Ale rzeczywiście, była wersja płyty z rodziny 3.x z chipsetem
> VIA KT133 (ostatnia wersja, będąca w zasadzie "przepakowanym"
> KT133A). Miała ona zworkę do zmiany FSB i pracowała prawidłowo
> przy FSB 133 MHz.

Moja akurat nie ma tej zworki, zamiast niej są mostki wlutowane
w płytę ustawione na 100 MHz.

> BTW mostek południowy 686B był stosowany i w wersji 1.x ze
> starym mostkiem północnym KT133 -- mostki południowe nie
> przynależą bezpośrednio do północnych. 686B zapewniał po
> prostu starej wersji płyty obsługę UltraDMA/100.

Zgadza się, natomiast ja chciałem zwrócić uwagę na to że nie w przypadku
tej płyty trudno mówić o konkretnych wersjach, różniących się
zasadniczo. Ja miałem trudności początkowo w określeniu co to za wersja
płyty. Na stronie ECS'a są dość jednoznaczne informacje, a to co ja
miałem nie pasowało do żadnej.

> I jeszcze uwaga formalna: popełniłeś dość częsty błąd, nazy-
> wając 686B "chipsetem" ;) Chipset to, jak sama nazwa wskazuje,
> _zestaw_ układów :) -- pojedynczy układ jest co najwyżej
> _układem_ właśnie (ewentualnie mostkiem w tym przypadku -- bo
> chipset płyty głównej jest podzielony na (dwa zazwyczaj)
> mostki).

Hmmm mi się wydawało, że nazwa pochodzi od tego iż chipset jest
funkcjonalnym odpowiednikiem jakiegoś "zestawu układów". No ale może być
tak jak piszesz :).

Pozdrawiam,
Wołek.

--