Jaka p³yta i procesor do baz danych?

Autor: Maciek (maciekc_at_free.polboxYZ.pl)
Data: Fri 18 Oct 2002 - 17:53:27 MET DST

Witajcie. Z góry przepraszam je¶li to NTG, ale przeszuka³em archiwa
ró¿nych grup i ta mi najbardziej pasuje do mojego tematu.

Chcê kupiæ komputer. Bedzie na nim dzia³aæ W2k (Pro lub server) i/lub
linux.

Na tych systemach bêd± dzia³aæ niewielkie serwery internetowe, za to
mog± byæ do¶æ du¿e bazy danych i ciê¿kie aplikacje.
W ka¿dym razie nie bêdê na tym komputerze kompresowa³ filmow, gral w
DoomaIII itp... Czyli w skócie, ma to byæ raczej serwer ni¿ komputer do
zastosowañ domowych.

I teraz pytanie. Jaki procesor i p³ytê zastosowaæ? Wiem, ¿e na pewno
przyda sie tyle szybkiej pamiêci ile tylko siê da (ró¿ne bazy danych
potrzebuj± czasem i parê giga). My¶la³em o Athlonie 1700+ i p³ycie z
pamiêciami DDR333, ale jak s?dzicie, czy Celeron (powiedzmy 1GHz)i
przeciêtna p³yta z wolniejszymi pamiêciami wystarcz±? O P4 nie my¶lê,
bo jest za drogi dla mnie.

Zastanawiam siê czy nie zaoszczêdziæ na p³ycie i procesorze, a kupiæ
wiêcej pamiêci, bo jak zauwyazy³em, to jednak ilo¶æ pamiêci jest
czê¶ciej "w±skim gard³em" a nie szybko¶æ procesora.

Z góry dziêkujê za wszelkie rady.

Pozdrawiam,
Maciek