Jaki skaner?

Autor: Zbyszek (zetzzet_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 16 Oct 2002 - 19:15:57 MET DST

Zastanawiam sie nad wyborem skanera, ktorego glownym celem bedzie skanowanie
tekstow, ale ma to robic SZYBKO, dlatego tez chcialbym aby mial USB 2.0,
gdyz za pare miesiecy planuje kupno nowego komputera, i wtedy w pelni
wykorzystam potencjal nowego skanera. Natomiast na chwile obecna chcialbym,
aby zadzialal w obecnym komputerze - ale jak nei bedzie dzialal, to dokupie
karte USB2 - koszt 90zl a i tak jest ciasno w moich usb. Przegladajac strony
producentow i cenniki wstepnie wybralem:
hp scanjet 3500 - strona do Worda w 50s - brzmi niezle, a ma usb 1.1 i
kosztuje ok 350zl
Canon CanoScan D1250U2 - 4ms/linie - jak sie to ma do w/w 50s? ale te 4ms
nei dotycza transferu do kompa, a na logike, to ma szybszy interfejs, wiec
powinien szybciej sie uwinac z taka strona, koszt ciut ponad 500zl
BearPaw 2400TA PRO - ladnie sie prezentuje na stronie Musteka, ale coming
soon - ciekawe kiedy bedzie to soon, a szkoda, bo Mustek ma dobra opinie.

Generalnie chcialbym cos z 3 w/w firm, bo uznaje je za bezpieczna lokate w
przeciwienstwie do Plustekow, Microtekow, Krzaktekow, aczkolwiek moze i
niepotrzebnie, ale to sa roznice rzedu 50zl, wiec tyle za znaczek moge
zaplacic. Bylbym wdzieczny za opinie kogos z posiadaczy w/w skanerow, albo
jakis innych szybkich modeli. Zaznacze jeszcze raz, iz odwzorowanie barw w
fotografiach ma dla mnie marginalne znaczenie, po prostu moja Agfa Snapscan
1212p doprowadza mnie do szalu - 30s preview, gryzie sie z win2k, w winme
przytrzymuje calego kompa...., wracajac do tematu: glownie szybkie
skanowanie tekstu - OCR i xero. Zreszta streszcze to w jednym zdaniu: Jestem
studentem. ;)

pzdr&TIA
Zbyszek