Re: Siec na BNC: Problem z masa :(

Autor: Blesso (blesso_at_wp.pl)
Data: Wed 16 Oct 2002 - 17:44:39 MET DST

Użytkownik "Qba" <l> napisał :>
> W sieci (na kablu BNC /czy tam RG-58:) polaczonych jest kilka domkow
> (polozonych jeden obok drugiego);
>
> Co (i jak:) pozmieniac w gniazdkach zasilajacych komputery
> (w kazdym z domkow), aby wyrownac masy?
                                              Qba
____________________
"miedzy masa BNC a komputerem" ?
nie bardzo zrozumialem czy "mase "traktujesz jako "uziemiony oplot kabla"?
Bo jesli tak to napiecie pojawia sie miedzy komputerem a "uziemionym
przewodem "
Z drugiej zas strony jesli oplot jest nieuziemiony to bedzie on spelnial
wlasnie role przewodu wyrownawczego.
Rada? Uzielmic oplot (jesli nie jest ) ale w jednym miejscu(jesli jednak
siec jest dluga mozna by nawet i w dwoch)
 JEsli zas jest , to uziemic obudowy komputerow (np u mnie w bloku nie ma
gniazdek w "bolcami "a mi sie bardzo sie chce je robic_wiec mam
obudowe "uziemniona " do kaloryfera.(mimo ze to dosyc niebezpieczne gdyz nie
ma pewnosc i ze kaloryfer = masa ziemi w 100% i przewod BNC tez podpiety do
kaloryfera.
Jesli jednak BNC jest dobrze uziemiony a i tak na "wyzerowanych " obudowach
kompow pojawia sie napiecie (w stosunku do tegoz BNC) wiec moze pomoc tylko
dobre "uziemienie " obudowy .
Ale nie mozna znowu laczyc "uziemienia z zerowaniem " lol (oczywiscie w
instalacji budynku w starej "terminologii")
Zalezy jak polozona jest instalcja w budnkach . Ilu jest przewodowa. CZy sa
osobno przewody ochronne puszczone czy polaczone z "zerem "
eeeee w sumie ........taka pseudoelektryczna gadanina
NAjprosciej uziemic wszystko co jest
 fazy nie uziemiaj bo komp nie wystartuje ;)))

Blesso