NTSC w PALu?

Autor: Tadek (tadzik47_at_bez.spamu.bo.sie.wnerwie.wp.pl)
Data: Tue 15 Oct 2002 - 10:34:00 MET DST

Hej.
Mam drobny problem z GF2 MX 400 TVOut. Kupiłem ją właśnie dlatego, że ma TVout. Problem zaczął się od podłączenia a mianowicie w komplecie z kartą był kabel svhs-svhs a mój TV ma wejścia "tylko" euro i cinch. Jako, że ostatnio jestem wygodny, poszedłem do sklepu i kupiłem przejściówkę do euro z cinch, svhs i z możliwością podpięcia dźwięku. Podłączyłem i dawaj ustawiać. Oczywiście w menu wybrałem telewizor, typ sygnału PAL (jako, że nie było Polski, wybrałem sąsiadów z zachodu) i ... pomrugało i ... obraz czarno-biały (z odcieniami szarości).
Tu chciałem coś napisać, ale przejdę do sedna sprawy:
Po przestawianiu karty w różne tryby, kolor uzyskałem na ... NTSC-M (Japonia). TV to Philips, czyli bodajże holenderska produkcja a tu niespodzianka... Kolor mimo wszystko straaaaasznie blady i obrzydliwa mora na literach (kolorowy szum) skutecznie uniemożliwiający nawet korektę ustawień vplayera (dobrze, że znam go na pamięć :)). Grzebiąc w archiwum grup dyskusyjnych spotkałem DWA rozwiązania podobnego (nie identycznego) problemu: zmiana BIOSu karty (nigdy nie przeprogramowywałem grafiki) lub kombinowanie z przejściówką (jakieś kondensatory i lutownice...). W związku z tym mam pytanie: czy ktoś już miał taki efekt, że miał kolor w NTSC a nie miał go w PALu i czy mógłby mnie ktoś wysłać na stronkę z BIOSami do kart graficznych?
Za każde info składam serdeczne "BÓGZAPŁAĆ".

--
Tadek