ATI czy NVidia ?

Autor: ..::Grzechu::.. (gpi_at_interia.pl)
Data: Mon 14 Oct 2002 - 10:29:21 MET DST

Witam!
Sprawa wyglada nastepujaco: jestem na etapie kupna karty graficznej na ktora
moge wydac ok 350zl. Zalezy mi na tym zeby miala wysoka jakosc wyswietlania
obrazu 2d (ostry obraz, czyste i wyraziste kolory) poniewaz troche sie
zajmuje praca w programach do obrobki grafiki, ale chcial takze zeby z 3d
karta ta dawala sobie jakos rady (zadawalajace mnie mozliwosci sa na
poziomie riva tnt2 lub GF2 mx). Karta ta powinna byc wpelni kompatybilna
(tzn zeby dala sie zainstalowac zarowno pod windowsem jak i pod linuxem, i
dziala bez zarzutu na prockach intela, amd, to samo sie tyczy chipsetow plyt
glownych). Dla dodania monitorek na ktorym pracuje to 17stka ViewSonic
P75f+.

Na dzien dzisiejszy mam dwie mozliwosci wyboru w tej cenie:
    Ati Radeon 7500 64mb DDR tvOUT
    GF4 Ultra 64mb DDR tvOUT

ale doradzano mi ze GF nadaja sie tylko do gier, a jesli chodzi o jakosc
wyswietlanego obrazu to albo ati albo matrox, z tymze ten drugi jest troszke
przydrogawy.

Moze pomozecie mi w alternatywnym wyborze?

-- Grzechu --