Re: Maxtor - skladanie reklamacji

Autor: Krzysztof (zajkomi_at_yahoo.com)
Data: Fri 11 Oct 2002 - 22:33:22 MET DST


Nie jest to prawda.
To dotyczy dyskow OEM. Nie dotyczy dyskow kupionych detalicznie.
Dysk ma kilka numerow i po tych numerach producent kwalifikuje do gwarancji,
albo nie (IBM uczciwie drukuje napis OEM na swoich dyskach, inni ukrywaja
sie).
Dyski maja 3 lata gwarancji (te kwalifikujace sie). Producent nie pyta gdzie
dysk byl kupiony i data kupienia jest nieistotna. Zadne paragony nie sa
potrzebne. Liczy sie tylko numer na dysku.
Nalezy na stronie producenta wypelnic RMA (Return Material Authorization).
Jest to najczesciej w sekcji 'support'. Producent na podstawie numerow na
dysku odpowie czy dysk kwalifikuje sie i poda warunki wysylki.
Firma Maxtor na przyklad przysyla nowy dysk na nastepny dzien pod zastaw
karty kredytowej i daje 30 dni na odeslanie starego dysku.
Firma Western Digital na przyklad zyczy sobie przyslac stary dysk i dopiero
po otrzymaniu wysyla nowy. Co trwa ok 14 dni. Zada tez przyslania w
orginalnym pudelku. Tu mozna "nadziac sie na mine" wysylajac w zlym pudelku.
Stracic gwarancje.
K.
...
> Jeśli dysk kupiony jest na granicą to bedzie problem bo musisz go zanieść
> tam gdzie go kupiłeś :( Jeśli chodzi o date to liczy się tylko ta w którym
> dniu go zakupiłeś. Czyli data sprzedaży
>
> Pozdr............
>
>



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 01:42:05 MET DST