partycje

Autor: Marx (intermarus_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 11 Oct 2002 - 18:50:44 MET DST

Witam!

Cosik chyba "cofnalem sie do tylu" z wiedza nt. partycji. Standardowo dysk
dziele np na
- partycja podstawowa
- partycja rozszerzona a w niej kilka dyskow logicznych

Jednak chcialbym teraz wywalic rozszerzona, bo wiele juz razy mialem z nia
problemy - kwiczy PQ, NDD i inne

Slyszalem, ze mozna zrobic dwie partycje podstawowe (primary), ale jak to
mozliwe ? Sorki za bardzo sie nie orientuje w innym niz moje myslenie :)

Dysk to 40ka i nie chce walnac ani rozszerzonej i logicznych w niej, ani
jednej 40-ki. Wlasnie, tak przy okazji. Nie wiecie czy jest znaczny spadek
odczytu/zapisu przy jednej partycji 40-ce ? Chodzi mi o praktyke a nie o
IMO, czy benchmarki (syntetyczne, bleee)