Re: zmiana wielkosci partycji / jaki program free

Autor: M (majki2_at_NOSPAM.go2.pl)
Data: Wed 09 Oct 2002 - 21:03:51 MET DST

<slash_at_nospame-con.pl> wrote in message
> Witam
>
> Mam pytanie odnosnie zmiany wielkosci kilku partycji.
> Chodzi o to ze jest sobie dysk logiczny 30GB FAT32, ktory chcialbym okroic
> do jakichs 20GB - a dokladniej obciac ostatnie 10GB. Te zwolnione miejsce
> chcialem przeznaczyc na rozszerzenie nastepnego zaraz za nim dyskowi
> logicznemu ext3 (linux).
> Jest jakies darmowe narzedzie, ktorym moglbym to zrobic - ale bez utraty
> danych na partycji FAT32 - oczywiscie zakladajac ze jest tam mniej niz 20
> GB, czyli po obcinajac partycje nie rozwalimy tych danych.

Z tego co wiem, to do nowych dystrybycji Linuxa są dodawane narzędzia, które
to umozliwiają. Prawdopodobnie powinien zadziałać FIPS. A nową partycję bez
problemu założy instalator Linuxa. A może nawet sam instalator już potrafi
zrobić resize?
Np. Mandrake ma doś fajny w obsłudze instalator i widziałem tam różne opcje
dotyczące partycji. Tyle że już miałem wolne miejsce, więc nie powiem Ci czy
to zadziała. Myślę że najlepiej zapytać na. pl.comp.os.linux