Re: jak sprzetowo zmniejszyc gamma?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Wed 09 Oct 2002 - 11:29:20 MET DST

In article <3DA3F216.94008650_at_magsoft.com.pl>, Radoslaw Sokol wrote:

> A jasność? W LCD to siła świecenia podświetlenia głównie
> decyduje o "biciu po oczach".

Tak, ale ta jasność jest regulowana jakoś "programowo", lampy z tyłu cały
czas walą na maksa, a przyciemnia się matryca, jednocześnie tracąc paletę
kolorów. Coś takiego, jakby obcinanie bitów z sygnału.

> LCD mają zawsze rewelacyjny kontrast i ostrość, ale nie
> powinna być to wada. Co najwyżej jasne obszaru obrazu mogą
> nieco bić po oczach, ale walczyć z tym należy regulacją
> siły podświetlenia, kolorystyką obrazu oraz odpowiednim
> oświetleniem miejsca pracy (jasnym -- nie ma nic gorszego
> od pracy z monitorem/wyświetlaczem w ciemnym miejscu).

Ten monitor przy "normalnych" ustawieniach nawet w dzień jest o wiele za
jasny, też trzeba skręcać prawie do minimum. No i wczoraj zauważyłem, że
góra (jakieś 3cm) jest wyraźnie ciemniejsza niż reszta, dlatego idę go
oddać, nie będę już kombinował z tym kontrastem.

Paweł