Re: Ocena sprzetu

Autor: zilog (zilog_at_wp.pl)
Data: Wed 09 Oct 2002 - 01:21:35 MET DST

Użytkownik "Krzysiek" <boconk_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Szanowni Grupowicze
> Ocencie prosze poszczegolne elementy i pomozcie mi wybrac.
> W gre wchodzi oczywiscie cena i wzdajnosc sprzetu dlatego podaje z cenami.
> Chcialbym zlozyc cos w miare, ale nie przesadac ze zbednymi wydatkami.
> Sprzet ma sluzyc min. do obrobki amatorskich filmow i nagrania na plytki.
> Gierki sa nieistotne.
>
> Proc AMD Athlon 1800+ lub 2000+
>
> Plyty:
> QDI KinetiZ 7E (VIA KT133A/686B) 89 EUR
> Epox EP-8K5A2 (VIA KT333) 125 EUR
> Epox EP-8K5A2+ (VIA KT333) 145 EUR
> MSI KT3 Ultra2-R 159 EUR

nie mam zdania / nie znam się (ale patrz pkt niżej)

> RAM
> 256 MB DDR DIMM PC2100/266 MHz 69 EUR
> 256 MB DDR DIMM PC2700/333 MHz 88 EUR
> 256 MB SDRAM DIMM z EEPROM 133 MHz 35 EUR (tylko do plyty QDI)

jeśli chodzi o obróbkę w "realtime" to oczywiście najszybsze (poz 2)
jeśli nie "realtime" to najtańsze :)

> Dysk:
> Samsung SP8004H 80GB 125 EUR
> IBM IC35L080 80GB 129 EUR
> IBM IC35L100 100GB 149 EUR

odradzam samsunga BARDZO mocno, IBM powinien być OK bo
ostatnio mieli nauczkę z sypiącymi się dyskami, więc teraz przez pewien czas
powinni robić dobre dyski (żeby postawić markę na "nogi")
a tak apropos to weź barracude :)

> Karta graficzna
> MSI StarForce 826 79 EUR
> MSI G4MX440 111 EUR
> MSI G4Ti4200-TD 169 EUR

obróbka wideo? wystarczy karta 2d bierz najtańszą, nie ma co przepłacać
za wyrafinowane 3d gdy się go nie będzie używać

> CD-RW
> Cyberdrive CW058D 48/32/12/2MB 65 EUR
> Samsung SW088D 40/40/12/8MB 75 EUR
> Cyberdrive CW088D 48/48/16/2MB 79 EUR

eee.. niedobra preselekcja. raczej liteon / teac - taniej(?) lepiej i
pewniej

nie mam zdania / nie znam się

.zilog