Re: Jakie sa najcichsze dyski?

Autor: SirDavid (wytnij-toadamd_at_fastmail.pl)
Data: Tue 08 Oct 2002 - 08:06:27 MET DST

On Mon, 7 Oct 2002 16:18:19 +0200, Witold Władysław Wojciech Wilk
<maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl> wrote:

>jak ja miałem 3 podłączone szeregowo (4V each) to nadal były głośne.
>dysk było lekko słychać, ale wentyle i tak głośne były.
>
>kwestia gustu. dopiero wywalenie wentyli załatwia sprawę...

To może jeszcze dodam, że łączenie szeregowe wentyli rzeczywiście
sprawia, że są one głośne. Kiedyś próbowałem połączyć 2 szeregowo
(czyli po 6V) i były o wiele głośniejsze niż gdy się je podłączyło
równolegle do 7V. Przy łączeniu szeregowym każdy z nich jest zasilany
bardzo niestabilnym napięciem, to nie są rezystory.

Adam.