Re: AMD i Pascal, Delphi

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Tue 08 Oct 2002 - 00:31:04 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol"...

> Wszystkie pecetowe procesory niedokładnie liczą na liczbach
> zmiennoprzecinkowych. W końcu format FPU x86 jest ograniczony
> do 80 bitów. Nie jest to żadna tajemnica ani skandal, tak było
> w przypadku 8087 i tak samo pozostaje w Pentium 4 i Opteronie.
:DD
Niezupełnie...
Pierwsze egzemplarze 8087 grzały się niemiłosiernie, do ok -AFAIR-
100C, i po kilku godzinach intensywenj pracy robiły przekłamania,
początkowo niewielkie, ale potem coraz większe (wynikało to właśnie ze
zbyt wysokiej temperatury). To był pierwszy skandal z FPU. Drugi, to
oczywiście kompromitacja Intela przy okazji Pentium. I to były
rzeczywiste błędy konstrukcyjne kooprocesorów, nie mające nic
wspólnego z zaokrągleniami wynikającymi z notacji zmiennoprzecinkowej.
Natomiast nic nie wiem o ewentualnych nieprawidłowościach w układach
serii P2 ;)

BP, PPNMSP ;)
pozdro...

Rafał Bartoszak sprocket_at_sys.pl