Re: Do uzytkownikow iiYama Vision Master Pro 512 [HA202DT]

Autor: it's me (itsme_at_nowhere.com)
Data: Mon 07 Oct 2002 - 21:34:37 MET DST

Tomek napisał:
> Jeśli dobrze pamiętam symbol (to ten z głośniczkami w podstawce ???)

Bardzo dobrze pamietasz ;)

> zalecam sporą ostrożność przy zakupie !!!! Znajomy DTPowiec kupił taki z 2
> miesiące temu i wrażenia są takie, że kolory, ostrość itd. znakomite...

Wlasnie bylem w sklepie i ogladalem egzemlarz prosto z pudla podlaczony
do kompa z Matroxem G450. Zaraz po podlaczeniu mial problemy ze
zbieznoscia, ale po 30 min. wygrzaniu bylo lepiej [chociaz nie
idealnie]. Niestety co do ostrosci mam powazne zastrzezenia. Literki np.
z menu okna exploratora byly bardzo niewyrazne. Owszem - mozna bylo je
odczytac, jednak od monitora o takich parametrach wymaga sie wiecej.
Naprawde - bardzo slabo wypadl pod tym wzgledem. Im blizej srodka
kineskopu tym lepiej, jednak posumowujac - poziom "rozmycia" liter nie
do zaakceptowania.

> ...parametry odświerzanaia wręcz powalające ale... są kłopoty ze zbieżnością
> poziomą. Objawia się to tym, że np. czarne litery na białym tle mają po
> prawej stronie jasny cień !!!

Zgadzam sie, ze obraz kiepski pod w/w wzgledem. W dodatku osoba ktora
obsluguiwala mnie stwierdzila "w tym egzemplarzu obraz i tak jest dobry"
i raczej nie ma co liczyc na znalezienie lepszego. Bez problemu moge sie
umowic na przeglad powiedzmy jeszcze 2 sztuk, jednak po w/w szczerym
wyznaniu [naprawde doceniam] chyba zrezygnuje z tego modelu. W sklepie
tym oferuja glownie iiYamy, wiec mozna sie opierac na doswiadczeniach
obslugi.

> Polski serwis iiyjamy twierdzi, że "sprawę znają" - dostali już takie
> monitory z identycznymi objawami ale nie wiedzą jak to naprawić !!!

To jest niepokojace.

> Najlepiej zobacz na http://www.iiyama.pl/ tam jest gdzieś nr. telefonu do
> nich, zadzwoń, podadzą Ci namiar bezpośrednio do serwisantów - porozmawiaj z
> nimi przed zakupem, może już się z tym uporali, może była tylko jakaś trefna
> seria itp. Ja nic więcej nie wiem... bo właściciel tego monitora nadal nie
> bardzo wierzy w winę "znakomitej iiYamy" i szuka "lepszej" karty graficznej,
> dającej "czystszy sygnał" - jak na razie bez rezultatu...

Obawiam sie, ze prozny jego trud. Matroxy oferuja b.dobra jakosc
wyswietlanego obrazu, wiec jezeli G550 nie zmienil nic w tej materii
sklanialbym sie do wniosku, ze to wina monitora badz kabla. Oczywiscie
moglby kupic np. Parhelie, a jednak wybralbym cos na poziomie Radeona
8500 a reszte pieniedzy dlolozylbym do kasy na monitor. W cenie 3500 nie
ma wyboru, jednak za 4000 oferta jest juz dosyc szeroka. Dla mnie 3600
to max co moge wycisnac z budzetu tak wiec zdecyduje sie chyba na jakas
porzadna 19. Wielkie dzieki za Twoj post, wzmogl moja czujnasc ;) Moze
wlasciciele innych 22" mieliby jakies cenne wskazowki... zaczne nowy
watek, zobaczymy jakie informacje uda sie zebrac.