Re: AMD i Pascal, Delphi

Autor: Michał M. (mmichal_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 07 Oct 2002 - 17:35:28 MET DST

> A jak to wygląda teraz na procesorach AMD np. 1700+ XP?
> Chodzi o to, że bratu potrzebny jest komputer (studiuje informatykę) i nie
> chce posłuchać siostry, która od samego początku pracuje na procesorach
> AMD - jak mu to wytłumaczyć, jakich użyć argumentów?
Skoro niema własnych, właściwych poglądów na takie tematy to może nich
lepiej zastanowi się... nad zmianą kierunku studiów. Jeśli go to nie
fascynuje będzie cierpiał do końca życia.

Wracając do tematu. Programy w Turbo Pascalu nie uruchomią się na szybszych
komputerach (Pentium Pro 200 lub wg innych Pentium II 300MHz) ponieważ
biblioteka CRT (a z niej bardzo często korzystają programy napisane w Turbo
Pascalu) oblicza sobie prędkość procesora dzieląc daną liczbę przez coraz
mniejsze liczby w efekcie wychodzi zero a... że niedziel przez zero
pierdolony cholero to nie chodzi (błąd!).
Sam miałem kiedyś AMD K6-2 300MHz (czyli graniczny procesor jeśli chodzi o
"chodliwość" biblioteki CRT) i czasem wystąpił ten błąd lecz zazwyczaj go
nie było.

Pozdrawiam