Re: prosze o rade w doborze sprzetu

Autor: Giskard (dio_at_o2.plNOSPAM)
Data: Mon 07 Oct 2002 - 17:14:15 MET DST

Jeżeli decydujesz się na Intela to na chipsecie Intela a nie żadna VIA.
Niekiedy na starszych VIA'ch były problemy z sound blasterami LIVE/Audigi
(dziwne trzaski w odsłuchach).
Jeżeli zaś chodzi o dysk twardy - piszesz, że chcesz się zajmować muzyką,
temat dla mnie znany. Nie wyobrażam sobie po prostu jak można coś robić z
muzyką związanego gdy dysk głośno pracuje, polecam Maxtory 5400 obrotów, nie
słychać ich po prostu i do takich zastosowań wystarczają.
Co zaś tyczy się karty muzycznej: na czym Ci zależy, na MIDI, czy chcesz po
prostu nagrywać na tą kartę (coś al'a magnetofon wielośladowy?). Do
zastosowań amatorskich (może nawet pół profesjonalnych), polecam
Soundblastera Audigy OEM (ok 300zł), lub z panelem (sporo droższa), mam tą
kartę i intensywnie na niej działam, robię sobie na niej podkłady z midi i
jednoczyśnie nagrywam siebie na line in, naprawdę niezłe próbki i małe
szumy.
256MB ramu wystarczy z powodzeniem, masterowałem jakiś czas temu 30min
muzyki (normalizacja głośności, jakieś echo itp), robiłem to na AMD K6-2
500, 256MB ramu i Audigy i wszystko przeiegało bardzo sprawnie.
Co do procesora to byle był to Northwood, nie musi mieć aż 2GHZ (ale nie
zaszkodzi ;) ).
Pozdrawiam