Re: Kilka komputerow - jedna klawiatura...

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Sat 05 Oct 2002 - 19:21:15 MET DST

RusH wrote:
> "Marcin Dąbrowski" <jacklon_at_jacklon.net> wrote in

> nie , chyba ze chcesz mechaniczny - taki bedzie kosztowal na 4 kompy
> 130zl

takie urządzenie (mechaniczne) ma dwie wady:
1. zakłócenia w momencie przełączania. Komputer może zarejestrować
klawisze których w ogóle nie wciskałeś, albo układ klawiatury przełącza
się w "dziwne" stany, np. zostaje "wciśnięty" shift.
2. w momencie startu komputera musisz bezwzględnie przełączyć na niego
przełącznik, inaczej BIOS nie zarejestruje myszki i/lub klawiatury . W
konsekwencji albo zatrzyma się POST, albo system operacyjny załaduje się
z błędami (a przynajmniej bez kompletu sterowników). Oczywiście można to
ignorować, ale w pewnych sytuacjach masz dosyć innych problemów żeby się
tym dodatkowo martwić.

Jeżeli są to komputery biurkowe to nie są to poważne problemy (chociaż
bardzo niewygodne), ale w przypadku serwerów jest to nie do przyjęcie. A
to z takiego powodu, że serwerami trzeba czasami zdalnie zarządzać, a
jeżeli ich zdalny restart nie jest możliwy (bo ktoś musi fizycznie
przerzucić przełącznik) to ... może to być poważny problem. Nie ma
takiego problemu z urządzeniami elektronicznymi - one po prostu symulują
działające ale nieaktywne urządzenia (myszkę i klawiaturę) na wyjściu do
każdego przyłączonego komputera. Nie wiem jak to jest z urządzeniami
marki KVM - sam używam Compaq (jeden lub dwa połączone przełączniki w
szafie pełnej serwerów) i bez nich nie wyobrażam sobie normalnej pracy.

B.