Re: AMD - INTEL

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sat 05 Oct 2002 - 08:40:32 MET DST

> Mam pytanko....
> Jaka jest (była?) roznica wydajnosci pomiedzy AMD i INTELEM, w
czasach gdy
> predkosc zegara
> wystepowala pomiedzy 300 Mhz - 600 Mhz.
> Co bylo wydajniesze, stabilniejsze, lepsze... AMD,Penitium czy
Celeron.?
> Chodzi mi glownie o przedzial z w/w zakresu.

Najgorszy szajs, to Celeron bez A (0 kb Cache L2, nie pamiętam nazwy
jądra, Katmaii ???) Potem go poprawili na Celeron A (Mendocino), i ten
już śmigał ładnie (128 Cache L2 full CPU clock), w prostszych
zadaniach działał lepiej niż pełna wersja PII (cache L2 taktowane
clock/2)
Układy K6 AMD, to rywal raczj dla Pentium MMX, niż PII, ale K6-2 a
zwłaszcza K6-III w niektórych testach prtzeganiały P2. Następny pod
względem prędkości jest P3, ale w przedziale do 600 MHz nie do pobicia
był Athlon.
Zupełnie osobna kategoria to Pentium II XEON, dedykowany na serwery.
pozdro...
sprocket