Re: GeFroce 4 bez wiatraka - można?

Autor: Witold Władysław Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Fri 04 Oct 2002 - 20:27:55 MET DST

Michal Kochanowicz do pl.comp.pecet napisał(a):
> Czy GeForce 4 może działać bez wiatraka? Zastanawiam się nad kupieniem
> tej karty, ale jej wiatrak jest głośniejszy niż wszystko inne w moim
> komputerze :(

imho da się. zaopatrz się w takie narzędzia:

nóż, kawałek papieru, super glue, pastę termoprzewodzącą (polecam na
silikonie, nie na przewodzących prąd - srebro/miedź/alu !), papier
ścierny 1000~1500 i papier ścierny 200~400, taśma klejąca "papierowa"

na sam początek - wymierz jak duży cooler możesz założyć. wybadaj
rozmiar. może wejdzie Ci 60x60? albo piramidka titan'a?

no więc robisz tak (jak już masz gotowy radiator/cooler) - włączasz
komputer, zapuszczasz jakiegoś 3dmarka na chwilkę. wyłączasz komputer.
szybciutko kartę wyjmujesz (nie wkręcaj jej nawet do budy). bierzesz nóż
i owijasz tym kawałkiem papieru. podkładasz pod radiator w miejscu gdzie
nie widzisz elektroniki, ani ścieżek, lub jest ich najmniej. podważasz.
najlepszy będzie do tego jeden z kantów coolera. zwykle sam odskoczy.

widzisz cel woich fantazji - rdzeń z takim okiem i napisem nVidia :)
zapewne pokryty takim syfnym klejem.obklejasz wokół rdzenia taśmą
klejącą, tak by jak najwięcej zakryć. bierzesz papier ścierny 1000~1500 i
ścierasz, ale tylko ten klej. przypatrz się czy jest równo (czasami
rdzenie są nierówne :) ) rdzeń, jak nie jest to *lekko* go wyrównaj.
STARAJ SIĘ NIE ZAJECHAĆ NAWET PO TAŚMIE KLEJĄĆEJ! to jest ważne. taśma
klejąca jest jak prezerwatywa :) może chronić, ale jak przegniesz to
może się to źle skończyć (bo wiesz, że zdejmując firmowy cooler tracisz
gwarancję?).

kiedy już pięknie tym drobnoziarnistym wyrównasz rdzeń - wyrównaj też
swój radiator. teraz będzie zabawa. użyj papieru ściernego 200~400 na
*ZEWNĘTRZNYCH* stronach rdzenia. czyli poharataj tym gruboziarnistym
miejsca jak najbardziej oddalone na rdzeniu od jego środka. to jest
ważne! tego NIE WOLNO ci zaniechać.

kiedy drobisz i to - warto by było jakoś oznaczyć gdzie się będą
nierówności stykały z rdzeniem. możesz jakoś nawilżyć lekko miejsca
gdzie użyłeś gruboziarnistego, choćby i śliną ;) i nakłądasz radiator. w
mokrych miejscach - znów używasz gruboziarnistego.

a teraz mięsko. na środek nakładasz pasty termoprzewodzącej.cieniutką
warstewkę. kiedy już to rozprowadzisz (pamiętaj - po środku - tam gdzie
jest gładko, nie tam gdzie jest szorstko!) przygotuj się, bo będziesz
musiał zrobić to szybko...

... otwórz super glue. nałóż szybko jak najwięcej super glue na
szorstkie miejsca. nawet nie baw się w staranne odkładanie super glue,
nałóż jak najszybciej radiator na to co już masz. silno dociśnij.
przytrzymaj tak przez 30 sekund. następnie idź zrób sobie kawę. na
wszelki wypadek. albo idź po piwo. whatever, co wolisz. tak czy owak
zostaw na kilka-kilkanaście minut. jak już wrócisz to sprawdź, czy przy
potrząsaniu odpada. nie powinno. ale sprawdź. postaraj się lekko
powyginać. nie powinno nic się ruszyć. podłącz tą grafikę do komputera,
zmódl zdrowaśkę. jeśli wszystko dobrze poszło będziesz posiadaczem
najbardziej kultowego gf 4 w okolicy - największy radiator :)

teraz - nie bój się, że odpadnie podczas pracy. mało prawdopodobne.
kiedyś próbowałem zdjąć taką metodą moją przerobioną tnt2. to se ne pane
havranek. po prostu se ne da. i już mroziłem, podgrzewałem no i kurde
nic. użyłem nawet kilka razy mocy ;) nie da się zdjąć. więc przed
zrobieniem tego:

primo) przemyśl - tracisz gwarancję
secundo) przemyśl - czy się zmieści. bo jeśli nie to będzie bigos...
tertio) przemyśl - czy masz wystarczająco nerwów

jeśli na te trzy pytania odpowiedziałeś tak, to oznacza, że jesteś osobą
aspirującą do grona moderów :) zastanów się - jeden taki mod i będziesz
chciał więcej.

ps. jak użyjesz tego titana za 30pln to jak zostawisz cooler to pewnei
całkiem nieźle go podkręcisz. jak chcesz bardzo mocno go podkręcić to
zastanów się też nad jakimś miedzianym roziwązaniem, ale też dość
pancernym. najpewniej chcesz tanio i cicho - więc użyj "piramidki". góra
jest 80x80 ale dół ma 60x60, więc może się zmieści.

ps2. miłego modowania, może zapodasz na grupę jakieś fotki? :)

--
|_Witold_W._W._Wilk_<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|
|_______________________ICQ#65665716_GG#3211630_(+48(0)322270471)_|