Re: P³yta g³ówna - ograniczenie pojemnoci dysku

Autor: UM (ulam_at_hoga.pl)
Data: Fri 04 Oct 2002 - 15:54:13 MET DST

U¿ytkownik "Reiden" <reiden_at_poczta.fm> napisa³ w wiadomoœci
> Cze
>
> Nurtuje mnie taka kwestia: powiedzmy, ¿e p³yta ma obs³uguje dyski o
> pojemnoœci do 40 GB. Jeœli pod³¹czê do takiej p³yty dysk np. 60 GB to
> czy dziel¹c go na partycje (40+20) mogê wykorzystaæca³¹ jego pojemnoœæ?

nie, bo bios ci takiego dysku nie wykryje. prawdopodobnie mozesz zworka
ustawic, zeby dysk mial 40 (30 ???) GB, ale wtedy tylko tyle bedziesz mogl
wykorzystac. chyba ze...
wykorzystasz jakis programik producenta dysku do "oszukania" twojego biosu
(seagate ma cos takiego na 100we), wtedy ustawiasz zworke na dysku tak, zeby
byl widzialny przez bios jako 40 (30) GB, a programik ladujacy sie przy
starcie kompa pozwala systemowi widziec tyle, ile faktycznie ma dysk. uff...

> Mo¿emy za³o¿yæ, ¿e dysk zostanie podzielony na innym komputerze.
> Co o tym s¹dzicie?

partycje to tylko logiczny podzial dysku, a bios "wykrywa" calkowity
fizyczny rozmiar.

> Pozdrowienia
> Reiden

pozdr.