Re: Jaki system plików NTFS czy Fat32 ?

Autor: Smoq (smoq__at_usunto.poczta.onet.pl)
Data: Fri 04 Oct 2002 - 01:37:36 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości
> Hi,

> NTG -- bo pytanie o jeden konkretny system.

> Skoro się pytasz, to FAT32. Gdybyś potrzebował NTFS, to
> byś o tym wiedział :) A FAT32 ponadto jest znacznie szybszy
> i bardziej kompatybilny (np. przy noszeniu dysku). Jedyne,
> co tracisz, to prawa dostępu, szyfrowanie danych, kompresja
> w locie -- czego niespecjalnie jest sens żałować w przypadku
> komputera domowego -- oraz ograniczona transakcyjność, co
> już może być przydatne bardziej (jeśli chcesz, aby system
> plików był bardziej niezawodny kosztem szybkości pracy).

Popieram przedmowce. Dodam, ze jesli juz NTFS to tylko z UPS'em. Mialem w
rekach 2 dyski z padnietymi oboma kopiami MFT z NTFS po zwyklym wylaczeniu
pradu. Bylo to dawno (jakies 2 lata temu), brak bylo narzedzi do odzysku z
NTFS5. A specyfikacje NTFS5 mozna bylo kupic tylko w MS za ciezkie $, wiec
reczny odzysk odpadl. Dzis moze jest inaczej, pewnie sa juz narzedzia
radzace sobie z NTFS 5, ale po takich padach mimo wszystko latwiej sobie
poradzic z Fat32, ze wzgledu na jego dosyc prymitywna budowe.
Podobne dyskusje pojaiwaja sie cyklicznie, nie tylko na tej grupie, ale
rowniez np. na pl.comp.os.ms-windows.winnt. Grzebiac w archiwum mozna sie
wiecej dowiedziec. Dodam tylko, iz z lektury, mozna sie m.in. dowiedziec, ze
nie jestem jedynym, ktory spotkal sie z takimi "kwiatkami" po padzie
zasilania.

Pozdrawiam

Smoq