polskie znaki a drukowanie w DOS-problem

Autor: Jarek (pankot_at_tlen.pl)
Data: Thu 31 Oct 2002 - 18:42:33 MET

Kupiłem niedawno używaną drukarkę 9-igłową Panasonic KX P1150.
Według znalezionego opisu na sieci drukarka obsługuje polskie czcionki w
standardach Latin-2 (Code Page 852) i Mazovia.
Druk w Windowsie 98 jest ok -polskie znaki są.
W Dosie drukuje krzaki.
Ściagnąłem ze strony producenta sterownik pod Win3.11 ,bo w dosie pisze,że
drukarka emuluje Epson FX 850 i IBM i nic więcej.
Sterownik pokazuje następujace ustawienia (które można zapisać i wysłać do
drukarki):
Emulation: Epson lub IBM
Character set: dla Epson (Italic,Graphic1,Graphic2) lub dla IBM
(Graphic1,Graphic2
Code page: USA,Multilangual,Portugal,Canada,French,Norway,Turkey
International char. : USA FRANCE GERMANY UK DENMARK 1
SWEDEN ITALY SPAIN 1 JAPAN NORWAY
DENMARK 2 SPAIN 2 L.AMERICA KOREA LEGAL
i tylko tyle jeśli chodzi o ustawienia (reszta raczej nie ma nic wspólnego z
językiem).
A gdzie Polish code page? Latin i Mazovia?
Nic to ,myślę, może zaszyte jest reszta w drukarce. Ściagnąłem Service
Manual
i wciskam guziki na drukarce i drukuję ustawienia. A tam nic o polskich
znakach.
Szukam po sieci. Znalazłem programik PrintPL, który niby umożliwia
wyciśnięcie na drukarce polskich znaków. Pobawiłem się trochę i PRAWIE udało
mi się ustawić.
Program ustawiam na PrintPL lpt1 mazovia (lub latin lub isolatin) epson ,a
drukowany plik konwerteruje na mazovia lub latin lub isolatin. (tylko przy
takich ustawieniach coś w miarę poprawnie wychodzi)
Niestety przy wydruku wszystkie litery są poprawne oprócz litery ź ,którą mi
drukuje jako 2 nie wiedzieć czemu. Próbowałem i w czystym Dosie i w okienku
Windowsa (przy wyłączonym buforowaniu trybu Ms-Dos w ustawieniach
windowsoskich drukarki)

Czy ktoś wie jak uzyskać polskie znaki na tej drukarce (w czystym Dosie
i/lub w okienku Ms-Dos na Windowsie 98SE) ???

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Jarek

My Homepage&Mp3 list:
http://pj128.krakow.sdi.tpnet.pl/~hal/homepage/index.shtml