Czy na płycie BX może być problem z takimi pamięciami?

Autor: -=Przemek=- (cornhole_at_darmo.alter.pl)
Data: Thu 31 Oct 2002 - 16:13:49 MET

Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów ma może przynajmniej 2 kości 256MB na
jakiejś BX-wej płycie?
A może jeszcze działają z nieco większymi częstotliwościami niż standardowe
133MHz?

Pytam, bo jestem ciekawy jaka jest szansa na uruchomienie 2 lub 3 kości
256MB (kości muszą być 2-stronne, więc zajęte będą aż 4 banki) na płycie
Abit BH6 przy częstotliwości 140-150MHz. Zakładam oczywiście, że procesor
tyle wytrzyma, a i pamięci są firmowe i umożliwiają pracę z taką
częstotliwością.

Pytanie wynika z tego, że obecnie mam 2x128MB pc133 (jedna 1-stronna, druga
2-stronna) i o ile do 144MHz obie działają ok, to przy 150MHz już nie. Nie
byłoby to nic dziwnego, szczególnie, że pamięci nie są firmowe, ale każda z
osobna śmiga bez problemu na 150MHz!
Podejrzewam, że tu może chodzić o płytę główną - może 2 kości przetaktowane
sporo są dla niej zbyt dużym obciążeniem (a więc pojedyncze daje jeszcze
radę obsłużyć) ?