Re: zasilanie procesora - skąd taka moc?

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Thu 03 Oct 2002 - 17:59:57 MET DST

> Taaak...
> Skrytykuj mnie jeszcze za nienapisanie, że kilka jest NC i GND;
> będziesz w pełni szczęśliwy..."Niestety nieprawda"... Tak jakby to coś
> zmieniało w odpowiedzi na pytanie...ROTFL!

To co napisałeś nie jest prawdą, ponieważ prąd niezbędny do wydzielenia tych
przykładowych 80W jest doprowadzony do procesora w postaci stałego napięcia.
To, że większa częstotliwość taktowania wpływa na wydzielanie większej mocy
przez procesor (i większy pobór prądu ze źródła) nie zmienia faktu, że
procesor zasilany jest napięciem stałym i to właśnie ścieżki zasilające
muszą ten prąd wytrzymać. Prąd płynący przez wyprowadzenia logiczne jest
niewielki. Nie wymyślono jeszcze procesora, który działałby "sam z siebie" i
magicznie zasilał się z sygnałów logicznych, dlatego uważam, że to dużo
zmienia "w odpowiedzi na pytanie".
Ponadto nie widzę potrzeby, żeby wyjeżdżać z tak agresywną i zwyczajnie
niegrzeczną ripostą, zwłaszcza jeżeli jest się w błędzie. Moim celem nie
było wytykanie komukolwiek błędów czy też popisywanie się swoimi
wiadomościami (zwłaszcza, że jest to zupełnie elementarna wiedza z dziedziny
układów logicznych). Na grupie pojawiła się nieścisłość a ja chciałem ją
sprecyzować (wcale nie po to, żeby poczuć się szczęśliwym) - to wszystko.

Pozdrawiam i życzę więcej spokoju oraz odrobiny samokrytyki
Zbyszek T.