Re: Problem z pamięcią

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Wed 30 Oct 2002 - 12:39:41 MET

Hi,

eXEnsior wrote:

> Drogi kolego grupowiczu, znam wiele takich przypadkow ze nieumiejetne zarzadzanie z
> upgrade'wana pamiecia w windach powodowalo zwieszki i restary , pomagal jedynie reinstall.
> Wiec rada byla jednak sensowna ale nie koniecznie poprawiajaca usterke.

Powiem tak: jeśli już spotkałem się z przypadkiem, kiedy po
rozszerzeniu pamięci system się zawieszał, a reinstalacja go
naprawiała, to zawsze winne było uszkodzenie systemu w czasie
rozszerzania pamięci (np. pierwsze załadowanie systemu ze
złą konfiguracją pamięci w BIOSie, po czym poprawienie tej
konfiguracji), lub ew. błąd w jakimś sterowniku lub programie.

I mimo, że rzeczywiście w takich rzadkich przypadkach reinsta-
lacja systemu pomoże, to nierozsądne jest polecanie jej jako
pierwszego środka zaradczego. Problemy z pamięcią _zawsze_
należy rozpoczynać rozpatrywać od testu pamięci oraz popraw-
nego skonfigurowania jej w BIOSie. Jeśli po tym okaże się,
że system jednak uległ uszkodzeniu, dopiero może być konieczne
przeinstalowanie lub zaktualizowanie go. Nie ma sensu polecać
reinstalacji systemu jeśli są inne czynności, które mogą
zapobiec konieczności reinstalacji (reinstalacja wraz z
ponownym skonfigurowaniem systemu i aplikacji to często wiele
dni roboty).

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |