Złącze cyfrowe na płytach głównych ...

Autor: /// Kaszpir /// (usunto_Z.Maczynski_at_siden.pl)
Data: Tue 29 Oct 2002 - 22:38:40 MET

Witam !

W niektórych płytach głównych jest zainstalowany codek Ac'97 lub jakiś układ
muzyczny który posiada wyjście (czasami także wyjście cyfrowe). Niestety w
wielu przypadkach znajduje sie ono w postaci złacza na płycie głównej (np.
Shuttle AK35GT2).

Czy ktoś sie orientuje czy wystaczy wyprowadzic normalnie sygnał cyforwy
(np. za pomoca Chincha (coaxial)) i mozna już korzystac z transmiji cyfrowej
dźwięku ?

czy tak wyprowadzony sygnał cyfrowy byłby odpowiedniej klasy aby podłączyć
go w przyszłosci wprost do amplitunera z DD/DTS ???

Zastanawiam się poprostu czy nie pozbyć się mojego SB Live 5.1 a zamiast
niego wykorzystać tego zintegrowanego kodeka ALC-650 (4kanały , 18-bit) w
mojej przyszłej płycie głównej.

Obecnie głownie odsłuchuje mp3 (na lepszej klasie amplitunerze i kolumnach).
Dżwięk 4-kanałowy wykorzystuje tylko podczas oglądania filmów z DVD. Podczas
grania bardzo żadko korzystam z dźwieku przestrzennego ...

Jednak coś nie mam zaufania do zintefrowanych kodeków m nawet takich które
na "papierze" oferują rewelacyjne parametry , a w praktyce niestety okazaują
sie mieć żałosny dźwięk :-(

--
Pozdrawiam
/// Kaszpir ///