Dziwna sprawa z komputerem...

Autor: piotrow (piotrow_at_usun.to.jasna.tarnow.pl)
Data: Wed 30 Oct 2002 - 07:05:49 MET

Witam

Mam taki dziwny problem z komputerem. Przy rozpakowywaniu archiwum winrarem
3.0 dosc czesto pojawiaja sie bledy crc. I nie byloby w tym nic dziwnego,
gdyby nie to ze pojawiaja sie one dosc losowo. Tzn. przy pierwszym podejsciu
winrar pokazuje, ze uszkodzony jest np. plik .r01, ale po przerwaniu
rozpakowywania i ponownym rozpoczeciu ten sam plik pokazuje jako dobry, za
to jako uszkodzony pokazywany jest inny plik, ktory poprzednio niby byl
dobry. Probowalem wszystkiego co tylko przyszlo mi do glowy, m.in. zmienilem
kabel od dysku, odlaczalem drugi dysk i nic. Nawet myslalem ze moze dyski
sie przegrzewaja, ale przy zimnym systemie jest to samo.Nie wiem czy to ma
jakis zwiazek, ale czasem komputer sie sam restartuje, np. przy kopiowaniu
plikow.
Bardzo prosze o sugestie gdzie moze lezec przyczyna i co jeszcze sprawdzic.
Moze walniety jest kontroler na plycie?

Moja konfiguracja:
Gigabyte GA-7VA
Athlon 1700XP
WDC 120 GB 8MB Cache + Maxtor DiamondMax 60GB - dwa dyski na jednym kablu
ale odlaczenie jednego nic nie zmienia.
Zasilacz Enlight 300W
Reszty sprzetu nie podaje bo wydaje mi sie ze nie ma wplywu na ta
sytuacje...

Calosc chodzi na Windows XP Professional, zainstalowany najnowszy VIA 4in1 z
www.viaarena.com (ale bez niego jest dokladnie taka sama sytuacja)

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Pawel Piotrowski