Re: Router a serwer

Autor: Andrzej Pinczuk (andy.SPAM.PRECZ_at_send.pl)
Data: Tue 29 Oct 2002 - 19:34:42 MET

"altern8" <alternate_at_interia.pl> napisał(a):

>czyli jaki router polecasz?

Nie polece Ci zadnych marek, bo mialem do czynienia pod sdi tylko z asamaxem,
ktory sie niestety nie sprawdzil (notoryczne zwisy). Ale byc moze to wina tylko
tego modelu (RAS 770). AFAIR linksys powinien miec cos w ofercie, a najlepiej
by bylo, gdybys popytal i przerzucil caly watek na pl.comp.networking.

>jaki switch (potrzebuje 6 gniazd wyjsciowych)?
>ktos na alt.pl.sdi, pisal mi, ze nie glupio byloby zamiast switcha wziac
>jakies Huby.

Nie. Bierz tylko i wylacznie switcha. Roznice w cenie nie sa duze, a korzysci
znaczne.

www.google.com Twoim przyjacielem.

>krotko, jak proponujecie to rozwiazac?

Krotko to tak - jesli nie zamierzasz rozbudowywac tej sieci
o dodatkowe uslugi (np. stale konto pocztowe), nie masz miejsca
i chcesz wszystko zalatwic "raz a dobrze", to kup router sprzetowy.
Natomiast jesli chcesz nieco zaoszczedzic pieniedzy, uruchomic
dodatkowe uslugi oraz czegos wiecej sie nauczyc przy okazji, kup za
grosze pc klasy 486 z co najmniej 8MB ramu i postaw na tym np. freesco.
Do tego jakiegos switcha 8-portowego. Sam tak uruchomialem ludziom
pare sieci i to dziala od wielu miesiecy bez problemow.
Freesco jest na tyle proste, ze powinienes sam sobie z tym poradzic
bez problemu (zreszta z taka mysla byl tworzony :-) )

>orietujesz sie moze w cenach?

j/w - szukaj na google.

Andy