Re: jaki wentylator do obudowy

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Tue 29 Oct 2002 - 12:05:10 MET

> Mam zamiar kupic dodatkowy wentylator do obudowy, ktorej jeszcze nie mam
:(
> Problem moj poloega na tym, ze nie wiem jakiej wielkosci wentyl wybrac.
Ktora
> wielkosc jest najpopularniejsza?

- jezeli w budzie bedziesz mial od razu miejsca na dodatkowe wentyle to na
90% beda na 80mm, jezeli sam chcesz robic to tez na 80mm (80x80x25), ale
mozesz tez na 92mm (92x92x25) - o ile bedziesz potem zwalnial wentylatory
zeby nie halasowaly - 92 beda rownie ciche a okolo 20% wydajniejsze -
mniejsze sa malo wydajne, wieksze dosyc glosne
- co do wentylatorow - kupuj na lozysku kulowym (slizgowe szybciej sie
zuzywa i szybciej robi sie glosne - troszke kurzu i juz buczy)

pozdrawiam