Re: chlodzenie wodne - recenzja :)

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Mon 28 Oct 2002 - 18:37:07 MET

In article <slrn.pl.arqrad.1o8.RobTM_at_pcmic25.cern.ch>, Robert Szczygiel
wrote:

> Jeżeli dobrze kojarze, to lodów działa raczej na innej zasadzie - zmiany
> ciśnienia są wykorzystywane do skraplania cieczy, a nie zmiany temperatury
> gazu; i rzeczywiście - takie lodówki dla PC już są.

Możliwe, że napisałem głupotę, książki z podstawówki wywaliłem wiele lat
temu i nie mam skąd czerpać wiedzy :)

Ale mocno sprężonym gazem też można chyba coś ochłodzić poniżej temperatury
otoczenia, np. jak się przebije taki nabój od syfonu, to potrafi pokryć się
szronem w temperaturze pokojowej.

Paweł