Re: komp do biura - jaki?

Autor: Marek Lisiowski (marek_at_iwp.com.pl)
Data: Mon 28 Oct 2002 - 13:49:37 MET

> doradźcie tak szybko - prośba na wczoraj - co kupić do pracy w
> biurze, będzie to kilka identycznych jednostek - wszystkie
> non-stop pracujące w wewnętrznej sieci i w internecie -
> wykonujące typowe prace biurowe. Jestem "intelowcem", a
> zdecydowałem się na zakup AthlonXP i stąd moja prośba o pomoc, do
> rzeczy:
>
> - płyta na chipsecie KT 333 z zintegrowaną muzyką, sieciówką i
> jak to możliwe również z grafiką ....
>
> - procesor AthlonXP (1800??) ....
>
> - pamięć 256 DDR 333 ?? ....
>
> - HDD 40GB ?? ...

> [...]

Jeśli to mają być komputery do biura, to koszty powinny być minimalne, więc
konfiguracje też. Po co do biura XP1800, gdy wystarczy jakiś Duron.
Chcesz zintegrowaną płytę, więc z góry zakładasz brak upgreadu, zresztą już
od jakiegoś czasu trudno jest zrobić upgreade za rozsądne pieniądze, po co
Ci więc najnowszy chipset.
Jeśli wszystko chodzi w sieci nie potrzebujesz też na stanowiskach CD-Romów,
może na niektórych.
Grafika do biura jest dobra każda, a najlepsza jest najtańsza (do aplikacji
biurowych akcelerator 3D jest zbyteczny).
Co do RAMu to zależy to głównie od systemu operacyjnego, na którym to
uruchomisz, jęsli WinXP to niestety potrzebujesz jej dużo.
Sama płyta, najlepiej mATX dzięki czemu będziesz mógł kupić małe obudowy i
ograniczyć ilość miejsca zajmowanego przez sprzęt w biurze.
Przy zakupie do biura obowiązuje zasada minimalizacji kosztów zakupi i
eksploatacji dlatago trzeba wynegocjować dobre warunki gwarancyjne i
serwisowe, kwestia wydajności sprzętu przy takich zastosowaniach jest
drugorzędna.
Pozdrowienia,
Marek.