Re: UDMA vs 100% obciążenia CPU

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 28 Oct 2002 - 12:03:00 MET

Użytkownik "qk" napisał:

> Hi, no to pogratulowac wypada, moja U6 to
> slimak stad wniosek, u mnie (z pamieci piszę :)
> max 31mb, min 5 mb (!!), average 26mb, cpu
> utilization 4-5%)

To i tak przyzwoity wynik dostałeś. Kilka dysków U6, które testowałem
ledwo 28 MB na maxa wyciskało. W kwestii minimalnego odczytu (u ciebie
5 MB) proponuję przeprowadzić kilka testów. HD Tach nie jest programem
doskonałym - wystarczy, że jakiś inny program odwoła się na chwilę do
dysku i nawet na super-szybkim IBM'ie odczyt potrafi spaść do 5 MB.

> co ciekawe najniższe wartośći ma obszarze
> zajmowanym przez ntfs...:(

A czy przypadkiem partycja NTFS nie znajduje się na końcu obszaru
dysku? Bo większość dysków znacznie spowalnia odczyt po koniec ich
"logicznej" wielkości. Przykładowo moja Barracuda na początku dysku
wyciska ok. 43-46 MB, na końcu spada nawet do 26-30 MB. Oczywiście,
aby ten efekt zobaczyć, trzeba przetestować dysk na jego całej
powierzchni (włączyć opcję: Advanced size check). Dopiero wtedy wyniki
obrazują faktyczne pomiary.

Pozdrawiam,
Sniper