Re: chlodzenie wodne - recenzja :)

Autor: Robert Szczygiel (RobTM_at_fake.addr.ess)
Data: Mon 28 Oct 2002 - 09:26:43 MET

Witold Władysław Wojciech Wilk wrote:

> dla przykładu
>
> http://www.enteract.com/~icebike/Articles/windchill.htm
>
> więc ktoś tu mąci ;) jeśli wentylator będzie w stanie zrobić naprawdę
> dużą prędkość to istnieje możliwość, że jednak będzie zimnijesze od
> otoczenia (pomijam fakt, że zależy to od budowy, a prędkość będzie
> musiała być porówywalna z deltą lub czymś podobnym ;) ).

E, panowie, hece sobie robicie. ;-)) Tzw. "windchill factor" dotyczy
prędkości zchładzania, a nie temperatury docelowej. Jak zostawisz gościa
na mrozie przy -5C na wietrze to po prostu szybciej straci cieplo i
zamarźnie niż przy braku wiatru, ale nigdy nie osiagnie -10 C :).

Inna sprawa, że istnieje od dawna znane zjawisko schładzania się gazów
podczas rozprężania (coś tam w szkole uczyli o skraplaniu tlenu, nie?
:)). Więc teoretycznie można sobie wyobrazić taki układ chłodzenia,
który ostudzi procesor do temperatury poniżej temperatury otocznia, ale
nie mam pojęcia, jakie musiałby on mieć parametry, i nie podejrzewam,
żeby którekolwiek ze współczesnych rozwiazań to zjawisko wykorzystywało
(choć tu oczywiście mogę się mylić). :)

RobTM:)

--
** - Why a bike cannot stand up by itself?
** - Because it is two-tyred!