Re: Obraz się trzęsie...

Autor: (nie_at_chce.spamu)
Data: Sun 27 Oct 2002 - 18:32:26 MET

"ok" <madler_at_poczta.onet.pl> wrote:

> To wam tu dodam że ten efekt jest też jeśli się ma dobrego ups-a
> czy APC Smart, chętnie bym usłyszał jakieś konkretne wyjaśnienie
> na ten temat. Z tego co zauważyłem to nie zależy od sprzętu,
> ups-ów, list zasilających i innych cudów, dzieje się tak gdy
> zacznie pracować jakieś urządzenie grzejne dużej mocy.

O Jeżu...
Przecież piszę że to nie idzie po sieci (żadne filtry, UPSy,
zaklęcia czwartego poziomu nie pomogą). To przewody w ścianie
wytwarzają pole elektromagnetyczne zakłócające pracę cewek
odchylania wiązki elektronów padających na wewnętrzną warstwę
lampy kineskopowej...

Jeśli projektant instalacji zrobił fuszerkę i oplotł cały
pokój przewodami z jednego punktu wyjścia (a tak jest w większości
przypadków) to włączenie czegoś mocno prądożernego nawet w innym
pokoju powoduje zakłócenia, bo to się nosi po całej długości
przewodów elektrycznych w ścianach. Taka jest uroda pola
elektromagnetycznego tworzonego wokół podłużnego przewodnika.
Pole to ma częstotliwość 50Hz dlatego falowanie obrazu jest
bardziej widoczne przy niskich częstotliwościach odświeżania
obrazu w monitorze.

Rozwiązanie (albo minimalizacja) to odsunięcie monitora jak najdalej
od ścian.

Ten temat przewala się cyklicznie w odstępach półrocznych.
Może dopisać go do FAQ grupy...

Pozdr.