Dziwny problem z dyskiem (Fujitsu 40 GB)

Autor: Latet (NOSPAM_latet_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 27 Oct 2002 - 12:28:28 MET

Witam,

Dzwina rzecz sie dzis przytrafila w moim kompie,
zupelnie nie rozumiem co jest grane.

Mam dwa dyski:
1. Seagate Barracuda 60 GB - Master na 1. kanale.
    (jumpery ustawione na master)
2. Fujitsu 40 GB - Slave na 1. kanale.
    (jumpery ustawione na slavbe)

(na drugim kanale DVD i nagrywarka).

Do dzis to wszystko dzialalo znakomicie.

Dzis przynioslem z pracy inny dysk i na chwile podmienilem
za mojego slave'a Fujitsu. Skopiowalem co trzeba,
odlaczylem, i chcialem powrocic do starej, wlasnej konfiguracji.

I tu niespodzianka - mimo, ze nie zmienialem ustawien jumerow,
BIOS widzi teraz Fujitsu 40 GB z jumperem ustawionyn na SLVE
jako mastera (zreszta o blednej nazwie z "krzekami"), a prawowitego
mastera nie widzi wcale! Cos tak jaby oba dyski mialy zworki
na master, ale przeciez tak nie jest.

Podejrzewajac rozne powody takie awarii, popodmienialem w miejsce
mojego slave - sprawdzilem 2 inne dyski - i wszystko dzialalo OK.

W koncu zrobilem tak - zdjalem wszystkie jumpery z pinow tego
Fujitsu 40 GB - takiej kombinacji nie ma w mozliwosciach pokazanych
na naklejce. Ale o dziwo - zadzialalo - jest widziany jako slave
i wszystko dziala OK!

Dziala wiec normalnie jako SLAVE, szybko, skanowanie nie wykazuje
bledow. Tyle, ze teraz nie moze byc jumpera na pozycji SLAVE,
tak jak to bylo i dzialalo jeszcze dzis rano.

Czy ktos mi moze powiedziec co jest grane???

Dzieki,

Latet