Re: Drukarka - która?

Autor: mpx (mpx_at_poczta.hoga.pl)
Data: Sat 26 Oct 2002 - 18:56:17 MET DST

Użytkownik "Lucass" <_usun_to_lucass.home_at_pf.pl> napisał w wiadomości
> Cześć. Zastanawiam się nad kupnem drukarki. Interesują mnie: CanonS200,
> LexmarkZ35 i Epson Stylus C40UX. Którą możecie mi polecić? Interesują mnie
> zwłaszcza koszty eksploatacji i bezawaryjność. Ważne są też głośność
pracy,
> koszty eksploatacji, szybkość i jakość. Może znacie jakąś stronę z
> porównaniami?

No to Lexmark odpada ze względu na koszty eksploatacji: cartridge czarny
kosztuje ~140 zł za ~20 ml atramentu, podczas gdy np. w Canonie zbiorniczek
z tuszem (bez głowicy, która starcza na całe życie drukarki, ale jeżeli się
zepsuje to można ją wymienić) kosztuje 35 zł i ma ~9 ml. Jeżeli zechcesz
napełniać, to różnice nieco się zniwelują, jedynie w tym przypadku
uwzględniaj Lexmarka.

Epson natomiast odpada ze względu na awaryjność. Głowice piezoelektryczne,
które stosuje mają tendencję do zapychania się gdy drukarka nie jest używana
przez więcej niż 2 tygodnie czasu. Można je przeczyścić, ale po kilku
przeczyszczeniach głowica jest do wyrzucenia, a że jest zintegrowana z
drukarką, to drukarka też. Poza tym Epson ma "zaczipowane" cartridge, czyli
wbudowane zabezpieczenia przed napełnianiem. W konsekwencji napełniacze (z
restarterami do czipów) są prawie 2x droższe od tych do innych drukarek.