Re: Kamerka internetowa

Autor: Piotr Pawłow (pp_at_siedziba.pl)
Data: Sat 26 Oct 2002 - 05:39:14 MET DST

news wrote:
> Chcial bym kupic kamerke internetowac w mozliwoscia
> robienia zdjec np poza domem, choc nie koniecznie
> Czy znacie,macie jakies dobre modele godne uwagi??

Mnie się całkiem podobają Musteki - GSmart Mini 2 lub 3. Parametry,
przykładowe zdjęcia i inne informacje możesz znaleźć np.tutaj:
http://biuro.siedziba.pl/aparaty/mustek_gsmart_mini2/

i niemal identyczna strona dla trójki:
http://biuro.siedziba.pl/aparaty/mustek_gsmart_mini3/

Cóż mogę jeszcze dodać... główną wadą jest z pewnością brak wyświetlacza z
podglądem. Trzeba mieć nieco doświadczenia, żeby robić dobre zdjęcia. Mini
3 ma zdecydowanie za mało pamięci, mieści około 30 zdjęć w wysokiej
rozdzielczości lub 20 w najwyższej (z interpolacją). Z tego co widziałem
zdjęcia "wychodzą" jednak lepsze - lepiej odwzorowuje kolory i ma szerszy
zakres tonalny.

Sporo egzemplarzy jest felernych, więc uważaj gdzie kupujesz. W razie
wątpliwości poproś o przetestowanie. Głównie są problemy z ostrością na
dużą odległość lub na brzegach. Mini2 mają problemy z balansem bieli. Jakbyś
kupował mini2 to zwróć uwagę czy ma przycisk "reset" - pierwsze egzemplarze
nie miały. Jeśli aparat się "powiesił" trzeba było czekać aż się bateria
wyczerpie, a zdjęcia przepadały.

Widzę, że piszesz zapewne spod Linuksa (User-Agent: KNode), więc dodam, że
tryb aparatu fotograficznego jest w pełni obsługiwany przez gphoto2 z
CVS-u, natomiast tryb webcamery będzie zapewne już niedługo. A na razie
można sobie postawić pseudo-webcamerę - jak ta tutaj:
http://webcam_test.siedziba.pl/
( Odświeżana co 30s, pełna rozdzielczość po kliknięciu. Webcam testowy, więc
może czasem nie działać! )

Pozdrawiam,

--
 Piotr Pawłow