Re: dysk IMBa padl...

Autor: Mirek K (mirkas_at_polbox.com)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 14:43:08 MET DST

> mam problem z dyskiem IBM DTLA 307030 - problem nie nowy...
> dysk stuka, nie jest wykrywany przez BIOS, nie pomaga wielokrotne
> wlaczanie - taki sam efekt za kazdym razem...
> pod adresem:
>
> http://republika.pl/gits_3/dysk_ibm.wav
>
> umiescilem plik WAV z nagranym tym stukaniem (ok .100 KB)
>
> czy da sie odzyskac dane z takiego dysku (i ew. ile by to kosztowalo)?
> czy naprawa (odzyskanie danych) wymaga ingerencjii w elementy
> mechaniczne dysku - czy moze wystarczy zmiana elektroniki etc...?
> z tego co wim podobna usterka to standard dla tych dyskow
> [...]

   Coś ta seria IBM była do kitu. Mnie też 2 m-ce temu padł IBM 307045. Bios
nie wykrywa itd.A do tego urwała się 1 nóżka zasilania.Najgorsze że kopii
zapasowej nie robiłem od 5 m-cy. Oddałem do takiej małej prywatnej firmy w
Warszawie.Facet podobno wymienił już talerze (wsadził do innego takiego
samego dysku) i dalej nie chce ruszyć. Chyba że coś chrzani. Ale mówi że się
nie podda i naprawi. Ciekawe. Ja straciłem nadzieję. Już nigdy IBM i zawsze
backupy. Kupie chyba sobie drugi twardy(mniejszy) dysk tylko do tych
celów.Teraz mam Seagate 80.

Mirek K