Re: Kamera cyfrowa + sprzet do cyfrowej obrobki filmow?

Autor: Tygrysek (ty-grysek_at_wp.pl.no-spam)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 12:48:13 MET DST

| Pytanko odnosnie zgrywania materialu z kamery DV prze zlacze firewire.
| CZy komus udalo sie zgrac material w rozdz 720 x576 25 fps, ale bez
| widoczengo tak jakby przeplotu przy ruchach. Widac wterdy zamiast krewedzi
| paski w poprzek ekranu.
| Moglby ktos mi wytlumaczyc dlkaczegto tak sie dzieje. JEst to taki efekt
jak
| sie oglada przez karte TV np. napisy lecace na dole ekranu, widac wtedy
| niedokladnie te napisy tylko taki przeplot.
| Czy jest to wina karty graficznej czy czegos innego?

Kamera DV nagrywa 25 klatek/sek, ale rejestruje 50. Czyli 2 zarejestrowane
klatki musi nagrać jako jedną. I stąd przeplot(połowa linii z jednej klatki,
druga połowa z drugiej). Na TV tego nie widać (monitor ma dużo wyższą
rozdzielczość). Kompresując do DivX-a można efekt przeplotu zminimalizować,
lub zmniejszyć rozdzielczość o połowę, co - wbrwe pozorom - daje całkiem
niezły rezultat.

--
Zapraszam na   http://strony.wp.pl/wp/taurus-ui/
Do pobrania kilka bezpłatnych programów:
Użytkownik "thomas" <masium_at_wp.pl> napisał w wiadomości