Problemy z SOLTEK SL-85ERV2

Autor: ANIOŁ (aniolp1_at_wp.pl)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 01:31:28 MET DST

Zmontowałem komputer na
plycie gl. SOLTEK SL-85ERV2 (VIA P4X400A) specyfikacja:
http://www.soltek.com.tw/English/product/85erv2-l.htm
procesor: Celeron 1,7 /128/400/1,75V
pamiec: DDR 256Mb 266
Niestety mam klopot.
Komputer po pewnym okresie normalnej pracy (od kilkunastu minut do 2-3 h)
zawiesza sie w ten sposob, ze pojawia sie czarny ekran i nie reaguje juz na
nic,
nie mozna go zresetowac ani otworzyc szuflad napedow, choc wentylatory maja
zasilanie
i pracuja. Mozna go wylaczyc przytrzymujac przelacznik Power prze ok. 3s.
Wydaje sie, ze wada ta ma charakter termiczny, gdyz po natychmiastowym
wlaczeniu
startuja tylko wiatraki a ekran jest czarny. Po odczekaniu kilkunastu minut
komputer
znowu uruchamia sie i pracuje poprawnie. Im krotszy czas uplynie od zwisu do
ponownego
uruchonienia tym w ktotszym czasie nastepuje ponowne zwis. Wyglada wyraznie
jak by
musial sobie ostygnac. Jesli chodzi o temperarure procesora to jest ona w
normie.
Udalo mi sie obejrzec film DivX i temp. nie wzrosla wiecej niz
do 34 stopni C, podobnie przy forsowaniu procesora testami z SISoftware
Sandra.
Temperatura Chipsetu (tego z radiatorkiem wynosi ok. 47 stopni). Plyta gl.
nie ma wiele
ustawien w zasadzie jedna zworka CPU Clock Select ustawiona na 100Mhz,
pozostale
dwie to Clear CMOS i Flesh ROM Write Protection nie pozostawiaja zbytniej
mozliwosci
popelnienia blednych ustawien. Procesor nie jest przetaktowany. Napiecia
zasilajace nie odbiegaja od normy.
Nie pomaga resetowanie BIOSU. Wykluczam problemy software typu Windows,
sterowniki itp.
gdyz problem wystepuje takze przy pracy w SETUPIE BIOSU jak i w dosie z
dyskietki startowej.

Nie licze, ze ktos mi napawi komputer via e-mail, ale mam nadzieje, ze ktos
moze mial podobne doswiadczenia
z takim sprzetem. Prosze o jakies sugestie odnosnie sposobow diagnozowania.
Podejrzewam Plyte gl. lub
zasilacz. Peryferia raczej nie maja tu nic do rzeczy bo odlaczalem wszystko
po kolei: HD, CD,Flopy itp.

Moze jest cos czego poprostu nie wiem odnosnie tej konfiguracji. Brat mial
podobny problem z plyta Soltek ale
pod Atlonem 1,4Ghz. Pomoglo przestawienie jakiejs zworki (zrobil to
sprzedawca). No ale u niego to tych
zworek bylo z 10 szt.

Dziekuje za jakiekolwiek rady.
ANIOL