Nie mogę zainstalować systemu !

Autor: M (majki2_at_go2.pl.NOSPAM)
Data: Wed 02 Oct 2002 - 15:16:03 MET DST

Mam problem z nowym komputerem.
Kupiłem płytę Gigabyte GA-7VRXP, Athlon XP 1700+, oraz 256 MB DDR. Miałem na
dysku zainstalowany wcześniej Windows XP, nie kasowałem go tylko założyłem
nową płytę. System chodził, chociaż powariowały liczniki. Zegarek, animacje
itp. chodziły 2 razy szybciej. W filmach Quick Time obraz działał 2 razy
szybciej, a dźwięk był normalny. Postanowiłem więc zainstalować system na
nowo.
Niestety tu zaczęły się problemy...
Windows XP pro ang. system zwisa na komunikacie :"setup is starting Windows"
Windows XP pro pol. system zwisa na czarnym ekranie z migającym kursorem.
Linux Mandrake 9.0 - instalator wczytuje się strasznie długo więc go
wyłączyłem. Co ciekawe nie da się przejść na inne konsole żeby zobaczyć
komunikaty. Można jakieś komunikaty podglądnąć przy instalacji tekstowej,
ale nie wiem czego szukać. Zauważyłem że coś tam wypisuje o dyskach. Ale
chyba chodziło mu o
to, że do kontrolera RAID nie mam podłączonych żadnych napędów.

Starszych Windows nie chciało mi się już sprawdzać.

Do komputera są podłączone dyski i nagrywarka w następujący sposób.
Primary master - Seagate Barracuda IV 80GB UDMA 100
Primary slave - Fujitsu 10GB UDMA 33

Secondary master - nagrywarka Teac CD-W540

Na płycię są:
Leadtek Winfast GeForce 2MX
sieciówka planet 10/100Mbit (razem 2 sieciówki na płycie, bo w płytę jest
też wbudowana taka karta)
Kontroler FireWare Texas Instruments
SB Live! Value (karta wbudowana w płytę wyłączona)
kontroles SCSI Adaptec AHA-2940

Powyższe elementy działały bez problemu na płycie FIC-VA503+, K6-2 300MHz,
192 MB RAM.

Nie wiem już co robić, czy reklamować tą płytę czy nie? W końcu niby
działały wcześniej Windowsy w miarę dobrze. A to wariowanie liczników mogło
być spowodowane zmianą zegara z 300 MHz na giga z czymś (strasznie mylące są
te zapisy 1700+)