Re: tuner tv jak magnetowid

Autor: Andrzej Pinczuk (andy.SPAM.PRECZ_at_send.pl)
Data: Tue 01 Oct 2002 - 21:35:34 MET DST

karol_at_usunto.python.org.pl napisał(a):

> Czy to ma sens? Tzn. uzywanie karty tv (takiej taniej
>do 250zl, np. KWorld MPEG station) jak magentowidu?

Do zastosowan czysto amatorskich wystarczy.
Przy odrobinie wprawy i wiedzy mozna osiagnac
sensowne rezultaty.

>Jaki
>procesor musialbym miec zeby grabowanie do mpeg/avi/itd.
>dzialalo z odpowiednia szybkoscia bez gubienia klatek?

Wszystko zalezy z czego i do czego zgrywasz.
Ja na morganie 1 ghz z tv z karty pixel view
moge zgrywac bez gubienia klatek 640x480 bezposrednio
do divx'a (zarowno 3.11 low-motion jak i 5.02).
Na celku 400 mhz zgrywalem max. w polowce palu
(tylko na 3.11). Z telewizji jakosc pozostaje akceptowalna,
natomiast inny rozdzial do zrzucanie z tasm video.
Tu nawet w polowce palu bywaja problemy, niezaleznie
od uzytego kodeka i mocy procesora program grabujacy
potrafi lawinowo gubic klatki, szumy i sniezenia to ruletka
(w zaleznosci czy kodek uzna to za smieci i je wytnie
czy wrecz uwydatni...)
Dlatego warto na poczatku zgrywac kodekiem mniej stratnym
i jak najmniej inwazyjnym, zeby potem filtrami móc ew. skorygowac
zgrany material. Inna zaletą takiego dzialania jest mniejsze
zapotrzebowanie na moc procesora, za to wieksze -
 - zdecydowanie na miejsce na dysku.
Poza tym bywa, ze niektore magnetowidy (rzadko, ale zawsze)
moga sie nie polubic z dana karta, owocem czego
beda dziwne zaklocenia.

>Jak wyglada sytuacja z zajetoscia dysku? (np. nagranie 2 godzin
>obrazu i dzwieku z sensowna jakoscia).

Jednoznacznie na to pytanie nie da sie odpowiedziec.
W zaleznosci od kodeka i stopnia kompresji wielkosci beda
w granicach od kilkudziesiecu giga do kilkuset mega.

Andy