Re: Czy warto przesiadac sie z SDRAM na DDRAM

Autor: RusH (rush_at_kiti.pulse.pdi.net)
Data: Tue 01 Oct 2002 - 15:17:20 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote in

> Hi,

> Bardziej ogólnie mowa o DDR SDRAM jako takim.

> Ciekawe jak? :) PC133 to teoretycznie tylko 1 GB/s...
> W praktyce o wiele mniej, zależnie od parametrów pracy
> pamięci oraz typu programu. Athlony/Durony są idealnie
> zgrane z pamięciami PC2100 (nie wiem też skąd te 3 GB/s
> wziąłeś, teoretyczna maksymalna przepustowość szyny
> 133 MHz Athlona to 2.1 GB/s; większy transfer jest bardzo
> trudno wykorzystać, co pokazują testy KT333 i KT400,
> w których więcej zależy od parametrów modułu pamięci
> niż od częstotliwości, z jaką pracuje podsystem pamięci).

zgadywalem sobie poprostu :P
ale to sprowokowalo cie do podania cyferek :PP no i widac ze wcale na SDRam
tragedii nie bedzie

> Oj, mylisz się. Pentium 4 to udany procesor, nieudana
> była tylko jego premiera w wersji Wilamette. Mówiłem to
> w dniu jego premiery i jak widać się nie myliłem :)

P4 celeron ? to jusz nie jest wilamete :PPPP

> A czas RDRAMów dla P4 już się skończył. Nowe platformy
> P4 oparte o DDR SDRAM powoli doganiają wydajnościowo RDRAM
> nawet w tych nielicznych zastosowaniach, w których jeszcze
> się nie poddał, a cenowo praktycznie już zabiły platformy
> RDRAMowe.

tak DDR400 , ale widziales pewnie ze ASUS np wydal ostatnio nowa plytke pod
RDramy :)

> Poszukaj testów robionych pod FlaskMPEGiem (kompresja do
> DivX) lub LameEncem (kompresja do MP3) -- przyspieszenia
> powinny przekroczyć to 20%.

MP3 nic nie da bo sie HDD nie wyrabia :), co do divx to nie bedzie wiecej
od 20%

> Problem w tym, że wymyśleć można również sensowne zastosowania.
> Ot, choćby jakaś prosta analiza 1 GB pliku WAV przechowywanego
> w pamięci. Jeśli algorytm będzie na tyle szybki, aby być ograni-
> czonym jedynie pamięcią, KT133A powinien wykonać taki test w
> około jedną sekundę, a KT266A w nieco ponad pół sekundy.

:)))) koles sie pytal czy sie oplaca przeplacac 2x za DDRy a my jusz
doszlismy do analizy wav :)))))

podsumowanie - NIE OPLACA SIE , lepiej doloszyc do karty graficznej , HDD
albo monitora

Pozdrawiam.

--
RusH   // BigTowerATX CaseMod