Re: Konflik: COMBO - CD-ROM znikaja literki dyskow !!! Pomocy !!!

Autor: posazek (posazek_at_interia.pl)
Data: Tue 01 Oct 2002 - 08:25:12 MET DST

Użytkownik "rkowalcz" <rkowalcz_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Mój znajomy miał ten problem.
> Przyczyna znikania napędów to błąd BIOSU v.3.3 . Znikają CD na drugiej
> taśmie (Secondary), gdy masz włączoną w BIOS-ie opcje CRITICAL TEMP CPU.
Po
> wyłączeniu tej opcji napędy się pojawiły.
> Po wgraniu BIOS-u płyty v 3.4 jest OK, temperatura CPU w biosie enable i
> czytnik JEST.
>
> Aby mieć włączoną tą opcje trzeba wgrać BIOS w wersji 3.4 i nie powinno
być
> już problemów. Jest też BIOS 3.5 lub wyższy, ale one są mało stabilne (nie
> sprawdzałem, ale czytałem - spada stabilność kompa).

Poradzilem juz sobie, teraz dysk chodzi na osobnej tasmie a 2 napedy
optyczne razem tez na osobnej, przyczyna znikania napedow bylo wlaczenie
trybu DMA dla obydwu napedow CD, po skasowaniu kontrolera EIDE i wykryciu
go...po restarcie napedy pojawily sie ja juz nie zaznaczalem DMA dla
poszczegolnych napedow trylko dla dyskow, byc moze Twoja informacja mi
pomoze i po wgraniu najnowszego biosa (chyba z obsluga XP 2,6) sprobuje
wlaczyc DMA.

Dziekuje !